فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

تامین امنیت ویلا با 6 راه جالب ( پیشگیری از سرقت خانه باغ )

یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی که دارای ویلا هستند این است که چگونه می‌توان امنیت ویلا را بالا برد؟ در واقع در هنگام خرید ویلا در شمال یا هر مکان دیگر باید توجه بسیار زیادی نیز به مساله حفظ امنیت ویلا داشته باشید. بدون شک توجه داشتن به تامین امنیت ویلا علاوه بر این که می‌تواند خیال شما را آسوده کند، بلکه می‌تواند از رسیدن هر چه بیشتر خسارت به اموال شما جلوگیری کند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل در خصوص راه‌های امنیت ویلا و چگونگی انجام آن‌ها اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

تامین امنیت ویلا را جدی بگیرید
افزایش جمعیت و سخت شدن زندگی‌های شهری باعث شده‌اند تا افراد زیادی در چند سال گذشته به فکر خرید ویلا باشند. فرقی نمی‌کند که قرار است تا ویلای خود را در دل جنگل‌های زیبا شما خریداری کنید یا این که دست به خرید یک ویلای ساحلی بزنید. بدون شک یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، مساله تامین امنیت ویلا است. متاسفانه زمانی که در خصوص آمار دزدی و با رفتن روز به ‌روز آن صحبت می‌کنیم، همه افراد فکر می‌کنند که این اتفاق برای آن‌ها نخواهد افتاد.

اما باید بدانید که بروز دزدی در هر ویلا و خانه‌ای امکان‌پذیر است. شما تنها در حالتی می‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید که از قبل برای حفاظت از ویلا، برنامه‌های مختلفی را پیاده کرده باشید. تنها در این حالت است که می‌توانید با خیالی آسوده و بدون استرس ویلای خودتان را ترک کنید.

فراموش نکنید که بیشترین آمار دزدی از ویلاها، مخصوص ویلاهایی بود که هیچ کدام روش‌هایی را برای تامین امنیت ویلا در نظر نگرفته بودند.

 

حفظ امنیت ویلا

با استفاده از راه‌های مختلف، از ویلای خود محافظت کنید.

 

 

6 راه برای حفظ امنیت ویلا

حال که به خوبی با مساله حفظ امنیت ویلا آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا راه‌های بالا بردن امنیت از ویلا را به شما معرفی کنیم. باید اشاره کرد که امروزه روش‌های مختلفی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید امنیت ویلای خود را بالا ببرید. این که کدام یک از روش‌های زیر را برای حفاظت و بالابردن امنیت ویلا استفاده کنید، کاملا سلیقه‌ای و بسته به نیاز خود شما خواهد بود.

بهترین کار این است که از بین موارد زیر، هر کدام را که می‌توانید برای بالا بردن امنیت ویلا استفاده کنید، به کار ببرید. فراموش نکنید که هر چه روش‌های بیشتری را استفاده کنید، امکان دزدی از ویلا را کاهش خواهید داد.

حال اجازه دهید تا چند مورد از مهم‌ترین روش‌های افزایش و تامین امنیت ویلا را به شما معرفی کنیم. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. استخدام یک سرایدار و یا نگهبان
2. استفاده از سیستم‌های دزدگیر هوشمند
3. استفاده از درب‌های ضد سرقت
4. استفاده از قفل‌های ضد سرقت
5. به کارگیری دوربین‌های مداربسته
6. استفاده از فنس‌های الکتریکی


ما در ادامه در خصوص هر کدام از این راهکارها به ‌صورت کامل صحبت خواهیم کرد تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها می‌تواند بهتر باشد.

 

نگهبان ویلا

یک نگهبان می‌تواند به خوبی از ویلای شما محافظت کند.

 

1- استخدام یک سرایدار و یا نگهبان

شاید بتوان عنوان کرد که یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ و تامین امنیت ویلا، استخدام یک سرایدار و یا نگهبان باشد. امروزه شغل سرایداری در بین اهالی محلی به خصوص شمالی‌های عزیز رواج بسیار زیادی پیدا کرده است؛ از این ‌رو نباید استخدام یک سرایدار و یا نگهبان کار بسیار سختی باشد.

البته برخی از افراد ممکن است این سوال را مطرح کنند که ما با افراد محلی شمالی آشنایی نداریم و نمی‌دانیم که چگونه می‌توان یک سرایدار و یا نگهبان معتمد استخدام کنیم؟

در پاسخ به این افراد می‌توان این نکته را گوشزد کرد که بهترین راه برای حفاظت از ویلا، خرید از ویلاهایی است که از قبل دارای نگهبان و یا سرایدار هستند. بدین صورت به سادگی می‌توانید خیال خودتان را از داشتن یک سرایدار و یا نگهبان معتمد، راحت کنید. از مهم‌ترین مزایای استخدام سرایدار این است که علاوه بر تامین امنیت ویلا، می‌تواند به خوبی از ویلاهای شما نگهداری کند.

با اطمینان در زمان نبود شما، به شخصی نیاز است که بتواند از محیط داخلی و یا خارجی ویلا بازدید کرده و به نظم بخشیدن ویلا کمک کند. استخدام فردی که توانایی چنین کاری را داشته باشد، از سوی دیگر به صورت تمام وقت در ویلای شما حضور داشته باشد، می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. شما همچنین می‌توانید برای بیشتر کردن امنیت ویلای خود، در کنار سرایدار از یک سگ نگهبان نیز کمک بگیرید. امروزه سگ‌های تربیت شده بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به حفظ و تامین امنیت ویلا کمک کنند.

 

دزدگیر ویلا

نصب دزدگیر یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از سرقت ویلا خواهد بود.

 

2- استفاده از سیستم‌های هوشمند

در صورتی ‌که قصد استخدام یک سرایدار و یا نگهبان را ندارید و یا نمی‌خواهید کسی به صورت تمام ‌وقت در ویلای شما حضور داشته باشد، می‌توانید از سیستم‌های ضد سرقت هوشمند استفاده کنید. این سیستم‌ها به خوبی می‌توانند از ویلای شما نگهداری کرده و در صورت بروز هر گونه سرقت، سریع شما را در جریان قرار دهند. بدین صورت شما می‌توانید با فعال کردن چنین سیستم‌هایی، با خیالی آسوده و راحت، ویلای خودتان را ترک کنید.

این سیستم‌های هوشمند با اتصال به اینترنت می‌توانند از لحظه به لحظه اتفاقاتی که در ویلا می‌افتند، شما را مطلع سازند. بدین صورت امکان سرقت ویلا را به شدت کاهش خواهید داد. شما می‌توانید پیام‌هایی از وضعیت ویلا را به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه‌های متصل به سیستم دزدگیر هوشمند، دریافت کنید. البته باید اشاره کرد که این سیستم‌های دزدگیر باغ ویلا تنوع بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید بسته به سلیقه و نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

از مهم‌ترین سیستم‌های پیشرفته دزدگیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

 

  • دزدگیرهای هوشمند حرکتی

همان‌طور که از نام این دزدگیرها پیدا است، به هر حرکت و یا واکنشی در ویلا یا باغ شما عکس‌العمل نشان داده و بلافاصله فعال خواهند شد. بدین صورت با حرکت یک جسم و یا فرد مشکوک در محدوده آن‌ها، فعال شده و سریع شما را مطلع می‌سازند.

 

البته این دزدگیرهای حرکتی مدل‌های مختلفی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دزدگیر باغ ویلا مادون قرمز
این مدل از دزدگیرها از مادون قرمز برای ردیابی فرد و یا جسم در حال حرکت استفاده می‌کنند. در صورتی ‌که در دمای حرارتی محیط تغییراتی مشاهده کنند و یا ارتعاشی در اطراف خود احساس کنند، سریع فعال شده و شما را مطلع می‌سازند.

- دزدگیرهای فرا صوت
یکی دیگر از دزدگیرهایی که به کمک آن‌ها می‌توانید تامین امنیت ویلا خود را ایجاد کنید، استفاده از دزدگیرهای فرا صوت است. این دزدگیرها موج‌های مختلفی را با فرکانس بالا به محیط خود ارسال می‌کنند و در صورتی‌ که احساس کنند فردی در محیط حضور دارد، سریع فعال خواهند شد.

- دزدگیرهای باغ ویلا لرزشی
این دزدگیرها شبیه به دزدگیرهای خودرو بوده و هنگامی که لرزش و یا ارتعاشی را احساس کنند، فعال می‌شوند. زمانی ‌که سارق شیشه ویلا را بشکند، بر روی دیوار سوراخ ایجاد کند و یا با ضربه درب را باز کند، این دزدگیر شما را مطلع خواهد ساخت.

- دزدگیر شناسایی حرکات ویدیویی
این مدل از دزدگیرها به دوربین‌های مداربسته شما متصل خواهند شد. بعد از آن هنگامی ‌که فرد مشکوکی را در تصویر احساس کنند، به سرعت فعال شده و شما را مطلع می‌کنند.

- دزدگیرهای مگنتی
یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای تامین امنیت ویلا، استفاده از دزدگیرهای مگنتی است. این دزدگیرها دارای دو قطعه جدا از هم بوده که به صورت مگنتی به یکدیگر متصل می‌شوند. در صورتی که این دو قطعه از هم جدا شوند، دزدگیر فعال خواهد شد. این مدل از دزدگیرها را می‌توان بر روی درب و پنجره‌های ویلا نصب کرد.

 

  • دزدگیرهای بی‌سیم

از دیگر انواع دزدگیرهای ویلا می‌توان به دزدگیرهای بی‌سیم باغ و ویلا اشاره کرد. این دزدگیرها جز پیشرفته‌ترین و جدیدترین دزدگیرها بوده و می‌توانند به سرعت از بروز انواع سرقت‌های مختلف جلوگیری به عمل آوردند. از مهم‌ترین مزایای این دزدگیرها آن است که شما می‌توانید به سادگی به کمک نرم‌افزارهای مختلف آن‌ها را بر روی دستگاه‌های هوشمند، مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و... نصب کنید و به سادگی از محیط ویلای خود اطلاعات جامعی به دست آورید.
همچنین می‌توانید این دزدگیرها را برای بالل بردن امنیت ویلا به دستگاه‌های شنود، هشدار قطع و وصل برق، ضبط پیام، اعلام هشدار، کنترل صدای هشدار و... متصل کرده و بدین صورت خیالتان از تامین امنیت ویلای خود، راحت شود.

 

  •  دزدگیرهای درب ویلا و باغ

یکی دیگر از بهترین مدل از سیستم‌های هوشمند دزدگیر، دزدگیرهای درب ویلا و باغ است. این دزدگیرها به سادگی بر روی درب و یا پنجره‌های ویلا نصب شده و در صورت باز شدن بدون اجازه شما، سریع دزدگیر را فعال خواهند کرد. از مهم‌ترین ویژگی آن‌ها نیز می‌توان به حجم کم، وزن پایین، قابلیت نصب بر روی درب و پنجره و صندوق و کشو و... اشاره کرد.

 

 

  • دزدگیرهای دودزا

اگر قصد دارید تا سارق ویلای خود را در کسری از ثانیه بترسانید، بهتر است از دزدگیرهای ویلا که قابلیت تولید دود را دارند، استفاده کنید. این دزدگیرها می‌توانند در کمترین زمان ممکن، حجم غلیظی از دود را در محیط پخش کرده و شعاع دید دزد را به ‌شدت کاهش داده و به کمک آژیر خطر خود، دزدهای ویلای را فراری دهند. از دیگر مزایای استفاده از این دزدگیرها می‌توان به کاهش دید سارقان، ماندگاری بالا دود، مصرف برق بسیار پایین و... اشاره کرد.

 

درب ضد سرقت ویلا

برای بالابردن امنیت باغ، درب‌های ویلا را از نوع ضد سرقت قرار دهید.

 

3- استفاده از درب‌های ضد سرقت

شاید ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین کاری که می‌توانید برای تامین امنیت ویلای خود انجام دهید، استفاده از درب‌های ضد سرقت باشد. این مدل از درب‌ها به دلیل مقاومت بسیار بالاتری که در مقایسه با درب‌های معمولی دارند، شکسته نخواهند شد و می‌توانند به سادگی از ورود سارقین به ویلا و یا باغ شما، جلوگیری به عمل آوردند. باید بدانید که در این مدل از درب‌ها از چندین قفل مختلف استفاده شده است که باعث می‌شود سارق نتواند همه آن‌ها را باز کند.

برای بالا بردن امنیت، در این درب‌ها بعضا از قفل‌های دو سو و چهار سو استفاده شده است که باعث قفل شدن درب از دو طرف و یا چهار طرف خواهد شد. همچنین در این درب‌ها از چوب‌های بسیار مقاوم و ورق‌های فولادی استفاده شده است تا در برابر هرگونه ضربه‌ای، مقاومت بالایی داشته باشند. پس با استفاده از یک درب ضد سرقت مناسب، از ورود هرگونه سارق به داخل ویلای خود، جلوگیری کنید.


4- استفاده از قفل‌های ضد سرقت

البته باید بدانید که سارقان بیشتر برای جلوگیری از به وجود آمدن سر و صدا در زمان سرقت، ترجیح می‌دهند به جای شکستن درب، قفل آن را باز کرده و یا بشکنند. در این‌گونه از مواقع به کار گیری یک قفل ضد سرقت می‌تواند به راحتی سارقان را ناکام بگذارد. این قفل‌ها دارای یک هسته آهنی مقاوم بوده که تنها با چرخش کلید مخصوص خود، باز خواهند شد.

به بیان دیگر در صورتی که کلید آن‌ها استفاده نشود، به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را باز کرد. پس اگر تامین امنیت ویلا برای شما در اولویت قرار دارد، در کنار درب‌های ضد سرقت، باید به فکر استفاده از قفل‌های ضد سرقت نیز باشید.

 

دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته می‌توانند شما را در جریان ریز جزییات از ویلا قرار دهند.

 

5- به کارگیری دوربین‌های مداربسته

از بین تمامی راه‌هایی که می‌توان به کمک آن‌ها امنیت ویلا را تامین کرد، استفاده از دوربین‌های مداربسته یکی از پر کاربردترین و محبوب‌ترین آن‌ها است. شما با استفاده از نصب دوربین‌های مداربسته می‌توانید زمان‌هایی که در ویلا حضور ندارید، به صورت کامل بر روی ویلا نظارت داشته باشید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که در هر لحظه که تمایل داشته باشید، ورود و خروج افراد مختلف به ویلا را بررسی کنید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از دوربین‌های مداربسته برای حفظ امنیت ویلا می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما قابلیت این را دارید تا با وصل کردن دوربین‌ها به اینترنت، آن‌ها را به صورت لحظه‌ای و آنلاین نیز بررسی کنید. البته فراموش نکنید که خرید و نصب دوربین‌های مداربسته برای تامین امنیت ویلا را به افراد خبره و متخصص در این زمینه بسپارید.

 

فنس الکتریکی

فنس‌های الکتریکی محافظ خوبی از ویلاهای شما خواهند بود.

 

6- استفاده از فنس‌های الکتریکی

یکی دیگر از راه‌های جالبی که می‌توانید از ورود سارقین به ویلای خود جلوگیری کنید، استفاده از فنس‌های الکتریکی است. به صورت معمول سارقین بعد از این که با درب قفل و بسته ویلا مواجه می‌شوند، برای ورود از دیوارهای باغ اقدام خواهند کرد؛ از این ‌رو با نصب فنس‌های الکتریکی می‌توانید به سادگی از ورود هر گونه سارقی به داخل باغ جلوگیری کنید.

زمانی که سارق به این فنس‌ها برخورد می‌کند، علاوه بر این که شوک بسیار زیادی به او وارد می‌شود، سریع آلارمی به دزدگیرها خانه ارسال شده و آن‌ها به صدا در خواهند آمد. از سوی دیگر بعد از برخورد فردی به فنس‌های شما، هشداری برای شما ارسال خواهد شد و شما را در جریان کوچک‌ترین اتفاقات قرار خواهد داد. این فنس‌ها در کنار تامین امنیت ویلا، می‌توانند با طراحی ظاهری شیک و جذاب خود، نمایی زیبایی را به ویلای شما ببخشند.

 

کدام یک از راه‌های حفظ امنیت ویلا شمال برای من مناسب است؟

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، هر کدام از این راه‌ها می‌توانند باعث کاهش دزدی از ویلا و باغ شما شوند. البته که به کارگیری و استفاده از هر کدام از این موارد، هزینه‌های مختلفی را بر روی دست شما خواهد گذاشت. از این‌ رو شما باید در ابتدا مشخص کنید که قصد دارید تا چه اندازه برای حفظ امنیت ویلا و یا باغ خودتان هزینه کنید.
به افرادی که قصد دارند تا به صورت کامل دست به تامین امنیت ویلا خود بزنند، پیشنهاد می‌شود از همه راه‌های ممکن یا حداقل از چندین راه در کنار یکدیگر استفاده کنند تا امکان بروز دزدی و سرقت را به شدت کاهش دهند. شما هم می‌توانید با استفاده از چندین راه در کنار یکدیگر، باعث جلوگیری از بروز سرقت در ویلای خود شوید.

 

نتیجه‌گیری:

یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که ویلایی را در یکی از مناطق کشور خریداری می‌کنند، این است که چگونه از بروز سرقت در ویلای خود جلوگیری به عمل آورند. راه‌ها و روش‌های مختلفی برای تامین امنیت ویلا وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استخدام نگهبان، استفاده از سیستم‌های دزدگیر، استفاده از درب و قفل ضد سرقت، نصب دوربین‌های مداربسته و فنس‌های الکتریکی اشاره کرد. ما در این مقاله از بانیان مسکن در خصوص هر کدام از این راه‌ها به صورت کامل صحبت کرده و مزایای استفاده از هر کدام را شرح داده‌ایم.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.