فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

معرفی انواع درب ویلایی مدرن + درب ویلایی ساده و شيک

حتما به این نکته توجه دارید که هر ساختمانی برای تکمیل شدن به ابزارها و تجهیزاتی نیاز دارد تا بتوان گفت که ساخت‌ و ساز ویلا به پایان رسیده است. این مورد در مورد ویلاهای مجلل و گسترده نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین ابزار و تجهیزات در خصوص تکمیل ساختمان و ویلاها، نصب یک درب بسیار خوب و باکیفیت است که علاوه بر کیفیت، زیبایی و طراحی جذابی نیز داشته باشد؛ چراکه اولین منظره برخورد بیننده و شخصی که قصد ورود به ویلا را دارد، درب ساختمان است که شاید بیانگر کیفیت و نوع ساخت اصولی در ساختمان باشد.

 

مجموعه بانیان مسکن در این مقاله قصد دارد تا به معرفی انواع درب ویلا و انواع درب ورودی ساختمان ویلایی بپردازد و مهم‌ترین مولفه‌های آن را نیز مورد بررسی قرار دهد تا اگر افراد قصد ساخت ویلا را داشته باشند با آگاهی بیشتری نسبت به ساخت و ساز ویلا اقدام کنند.

 

انواع درب ویلا

 

معرفی انواع درب ویلایی

در حالت عادی، درب‌ها انواعی از جنس مختلف هستند که بر روی لولاهای تعبیه شده در لبه‌ها می‌چرخند و نحوه فعالیت آن‌ها کاملا مشخص است، ولی برخی از درب‌ها هستند که به داخل فضا باز شده و عملکرد متمایزی از خود نشان می‌دهند؛ یعنی به عبارتی، یک درب بزرگ و یا کوچک از سمت مرکز به پایه و چارچوب در متصل شده و در هنگام باز و بسته شدن، حالت چرخشی به خود می‌گیرد.

برای نمونه به منظور درک بهتر می‌توان از ورودی‌های چرخشی پاساژها نام برد. به هر حال هر چه که باشد، درب‌های ورودی برای نمایش زیبایی و کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد نیز می‌توانند با توجه به سلیقه و بودجه خود، اقدام به نصب و استفاده از درب مورد نظر کنند.

 

برای آشنایی بیشتر شما با انواع درب خانه ویلایی ، به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

درب‌های تک لنگه

به نظر می‌رسد این نوع درب، آشناترین درب است و از یک جهت راست و یا چپ برای باز شدن استفاده می‌کند که سبک و مدل‌های مختلف دارد. از این درب معمولا برای درب‌های داخلی ویلا مانند اتاق‌ها استفاده می‌شود. با توجه به مشخص بودن این نوع درب، نیازی به توضیح اضافی در این خصوص نیست.

 

درب‌های دولنگه

این نوع درب‌ها، همان‌طور که مشخص است روی دو لنگه می‌چرخند و از مرکز باز می‌شوند. از این نوع درب‌ها برای خروجی و قسمت بیرونی ویلا استفاده می‌شود. این درب‌ها امکان دید، رفت ‌و آمد از وسعت زیادی از فضا را به فرد می‌دهند. در انواع درب ویلا، درب‌های دولنگه، در جنس چوب، فولاد، فایبرگلاس و شیشه موجود هستند که با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای درب ورودی ویلا انتخاب کنید.

 

درب هلندی

این درب به درب دو نیمه نیز معروف است که نیمه‌های بالا و پایین مجزا از هم فعالیت خود را انجام می‌دهند. تقسیم افقی این نوع درب بسیار جذاب و با اهمیت است. به نظر می‌رسد استفاده از این درب در آشپزخانه خانه ویلایی بسیار جذاب باشد.

 

درب هلندی

 

درب‌های شیشه‌ای

از انواع درب ورودی ویلا می‌توان درب‌های شیشه‌ای را نام برد که جذابیت و مدرنیته خاصی به ساختمان می‌دهند. البته نوع و میزان استفاده از شیشه در این نوع از درب‌ها به سلیقه فرد بستگی دارد. می‌توان در قسمت‌های وسیعی از درب، شیشه استفاده کرد و یا به عنوان نما به حاشیه‌ها و لبه‌های درب شیشه طراحی کرد. اگر درب ورودی از جنس شیشه رنگی باشد، منظره حیرت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای به معرض نمایش می‌گذارد و با استفاده از خاصیت طبیعی شیشه، نورهای رنگارنگی به درون ساختمان منتقل می‌کند و افراد ساکن در خانه می‌توانند بدون مزاحمت عوامل بیرونی مانند حشرات، باد و باران از فضای طبیعی بیرون لذت ببرند.

 

 

مزیت درب ویلایی شیشه‌ای

البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر در انتخاب انواع درب ویلا، نوع شیشه‌ای را مدنظر قرار دهید باید به حفظ حریم خصوصی موجود در خانه نیز توجه داشته باشید که برای این‌کار می‌توانید از پرده‌ها و یا عایق‌های حفاظتی موقتی استفاده کنید که در صورت لزوم آن را بکشید تا محوطه ساختمان از بیرون، دیده نشود. با استفاده از این درب‌ها صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی خواهد شد؛ زیرا نور خورشید به عنوان منبع رایگان انرژی، بدون هیج هزینه اضافی داخل خانه را نیز گرم می‌کند.

در خصوص انواع درب ویلا، توجه به درب‌های امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا ویلاها از جمله ساختمان‌هایی هستند که ممکن است برای مدت کوتاه و یا طولانی خالی از سکنه باشند که برای حفظ امنیت آن‌ها می‌توان از وجود درب‌های استیل بهره‌مند شد. طرح و سبک‌های جذاب این نوع درب موردپسند بسیاری از افراد است. اگر دوام، کیفیت و امنیت درب ورودی ویلا برایتان مهم است، از درب فولادی برای این بخش استفاده کنید که مقاومت زیادی در برابر ترک‌خوردگی دارند و هر نوع فرورفتگی در این نوع درب‌ها، با ابزارآلات ساده‌ای قابلیت تعمیر خواهد بود.

 

درب شیشه‌ای

 

درب ویلایی چوبی

این درب‌ها با جنس با کیفیت و طبیعی چوب، بسیار جذاب و زیبا هستند که می‌توانند رنگ‌های متنوع و سحرانگیزی داشته باشند. رنگ قهوه‌ای و سفید در این نوع جنس بیشتر از انواع دیگر رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در استفاده از این نوع درب‌ها، می‌توان از گزینه‌های جانبی مانند گل‌های طبیعی با رنگ‌های شاد و یا چراغ‌های چمنی و پارکی بهره برد تا زیبایی درب چوبی را بیش‌تر کرد.

جنس چوب با هیچ ماده دیگری قابل مقایسه نیست. در انواع درب ویلا، می‌توان نوع چوبی را به عنوان مهم‌ترین و برترین درب‌های ویلا معرفی کرد؛ چرا که، عایقی عالی از هر لحاظ است، ولی با توجه به کیفیت مطلوبی که دارد ممکن است قیمت بالایی داشته باشد که به لحاظ دوام عالی و کیفیت چوب این مورد اصلا یک عیب به حساب نمی‌آید. چوب از جمله جنس‌هایی است که در صورت نیاز می‌توانید نسبت به تغییر رنگ آن اقدام کنید.

 

درب‌های فایبرگلاس

جنس این نوع درب‌ها شباهت بسیار زیادی به چوب دارد و تنها تفاوت آن با چوب در عایق و پوشش چند لایه آن است که حالت کامپوزیتی دارد. درب‌های فایبرگلاس از یک هسته مرکزی استفاده می‌شود و با یک لایه پلیمری از فیبر پوشانده می‌شود. به همین دلیل است که ظاهر این درب‌ها مانند درب چوبی است. در انواع درب ویلا از درب فایبرگلاس نیز می‌توان نام برد؛ زیرا دوام و کیفیت بالایی دارند و نسبت به چوب نیز به صرفه هستند. عایق فوم در هسته مرکزی درب باعث می‌شود، انعطاف‌پذیری آن بیشتر شود و امنیت آن نیز بالاتر رود.

 

درب پنجره‌دار

 

درب‌های پنجره دار یا به‌ اصطلاح Speakeasy

همان‌طور که از نام این درب‌ها مشخص است یک محفظه پنجره مانند بر روی درب وجود دارد که دسترسی و امکان مشاهده بدون باز کردن درب را به فرد می‌دهد. ممکن است این محفظه‌های کوچک، ساده یا حفاظ‌های فلزی داشته باشند که امنیت آن‌ها را بالاتر نیز ببرد. طراحی این درب، بسیار هیجان انگیز و جالب است.
 

درب‌های پلاستیکی تقویت شده با فیبر

آخرین تکنولوژی در خصوص انواع درب ویلا، مختص به درب‌های پلاستیک تقویت شده با فیبر است. این درب‌ها با اصطلاح FRP مورد توجه قرار گرفته‌اند و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و به دلیل انعطاف‌پذیری در طرح و رنگ افراد برای انتخاب انواع درب ورودی ساختمان ویلایی آسایش بیشتری دارند. استحکام بالا، هزینه تعمیر و نگهداری پایین، مقاومت در برابر عواملی مانند سیل و تغییرات آب و هوایی، ساخت و نصب آسان، وزن سبک، عدم ایجاد خوردگی و در نهایت قیمت مناسب بسیار مورد توجه هستند.

 

انواع درب‌های ویلا

 

درب کشویی فرانسوی

همان‌طور که از نام این درب‌ها مشخص است به صورت تاشو یا کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر طراحی جالبی که به خود اختصاص می‌دهند فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند. این درب‌ها برای افرادی که فضای محدودی دارند و می‌خواهند میزان نور بیشتری به داخل خانه بتابد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

عواملی که در هنگام انتخاب انواع درب ویلا باید توجه داشت؟

  • ضخامت، ابعاد و اندازه، پایداری و دوام از جمله مهم‌ترین مولفه‌های موجود برای انتخاب انواع درب ویلا است که باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد تا در آینده نیز مشکلاتی به وجود نیاید. در بیشتر درب‌ها، از یک پوشش محافظتی از رنگ و جلا برای درب بهره می‌گیرند تا مقاومت آن را در برابر عوامل بیرونی و محیطی بالاتر ببرند.
  • طراحی مدرن و شیک نیز از خصوصیات دیگر در انواع درب ویلا است که اگر جذاب باشد، چشم بیننده را مسحور خود می‌کند.

 

درب ویلا

 

جمع‌بندی:
مجموعه بانیان مسکن در این مقاله به معرفی انواع درب ویلا پرداخت و انواع درب ورودی ویلایی
را به‌ طور مفصل و کلی مورد بررسی قرار داد. کیفیت و خصوصیات هر یک از درب‎های ورودی نیز در این مقاله توضیح داده شد تا افراد با آگاهی از این مسایل نسبت به خرید انواع درب ویلا اقدام کنند و مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع آن را انتخاب کنند تا علاوه بر داشتن کیفیت، طراحی و جذابیت زیادی نیز داشته باشد.

البته بسیاری از افراد برای درب خروجی ویلا که آخرین درب موجود در ساختمان است و منتهی به کوچه یا خیابان است از درب‌های برقی استفاده می‌کنند تا آسایش و راحتی باز کردن درب را به همراه داشته باشد و با یک ریموت، عمل باز و بسته شدن درب را انجام دهند. این درب‌ها در بیشتر موارد از جنس استیل و یا فولاد هستند که علاوه بر راحتی باز و بسته شدن درب، امنیت و دوم بالایی را نیز به خود اختصاص می‌دهند.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.